Kualalumpur

2008-11-04 – 13.20 – Tisdag

Hm, ska försöka mig på att komma ihåg vad jag har gjort sen jag åkte i torsdags. Först och främst vaknade jag med migrän, vilket jag redan har skrivit om. Åt rester, kycklinggryta och ris. På tåget sov jag i en och en halv timme, sen masserade jag Catta och fluffade hennes hår. Hemma hos mamma blev jag ledsen när jag trodde att min tablet var förstörd och min migrän vägrade ge med sig. Gick och la mig vid tio-halv elva och sov till elva-halv tolv.

   Orkade inte med att vara hemma hos mamma pga migränen så jag åkte till Kim. Skulle rollspelat med Elisabeth och L, men ställde in det. Fick bygga pumpa och jag måste säga att det blev faktiskt en ganska cool lykta :) Åt kycklinggryta igen, fast med Halloweentema, så det var njurar med myrägg (?) och barnblod eller slime att dricka. Hade jag inte haft migrän hade jag antagligen druckit vuxenblod istället :P

    Lördag. Hm, tittade på House med Kim. Försökte inte plugga, migränen ville fortfarande inte ge sig, så jag fick ställa in min dejt med Krille. Pappa ringde och pratade om att Hans Helén möjligen ville sälja sin tablet. Men han hade också tappat bort sin penna. Oh well…

    Söndag, sova. Fick ett tidigt samtal av Dennis tidigt på morgonen och berättade att han hade hittat pennan och musen till min tablet. Yey! Senare ringde mamma och undrade om jag var på väg dit. Öh, nej? Maria och Jonaz var tydligen på väg över… Jaja, jag kan träffa dem själv.

 

Igår läste jag Stanislavskijs Variationer där Istvan Puztai jämför Viola Spolin med Stanislavskij. Trettio sidor tog mig hundra år att komma igenom. Och jag förstår fortfarande inte vad det är som är så speciellt med den kvinnan. Kan någon snälla förklara det för mig? Åkte in till stan senare och träffade Krille, letade kablar inne på Clas Ohlsson och åt sallad på Paprika. Sen traskade vi runt en stund i väntan på att Kim skulle träna klart. Vi gick till McD och åt glass och satt sen och pratade en bra stund i värmen samtidigt som vi förde statistik på hur många av McD-kunderna egentligen hade själ eller inte. Jag har det inte. (Man har själ om man misslyckas med att öppna dörren in till restaurangen. Jag lyckades).

    Idag har jag tittat på House, för det känns som om jag har missat några avsnitt i säsong fyra. Jag tänkte börja försöka skriva klart min uppsats som skulle varit inne för tre veckor sedan… Tack vare att jag plockat lite på Kims rum har jag nu fått Internet på min dator, och det har inte han, så man blir ju frestad att göra andra saker än vad man ska… :P

13:37 Fan vad jag är leet :P

 

2008-11-08 – 19.40 – Lördag

Då var man på tåget på väg hem igen. Sheisse. Nu börjar det på allvar kännas som om jag åker hem. Jag känner mig inte hemma längre hemma hos mamma. Det är inte hemma, det är hemma hos mamma. Det känns dock fortfarande väldigt hemma hos Kim. Kan väl ha att göra med att jag är där oftare än vad jag är hemma hos mamma. Jag har saker där som jag kan tänka på som mina, eller något åt det hållet.

 

Gött, där dog min mobil också. Först hängde sig musikspelaren och sen ville den inte stänga av sig. Samma sak hände igår, eller ja, kameran hängde sig, och när jag startade om telefonen funkade den bra igen. >_<; Nu blir jag lite irriterad…

    Ah, nu funkar den igen, den behövde bara vila lite *pepparpeppartaiträ*

 

Vad har jag gjort efter min dejt med Krille i måndags? Har för mig att jag sa att jag skulle träffa Erika på onsdagen, men mådde inte bra så jag sköt upp det till i torsdags och satsade på att skriva klart uppsatsen på onsdagen, efter att Li och Kims styvmor korrekturläst den, så nu kan jag koncentrera mig på PMet som ska vara inne den 16:e och kursutvärderingen. Meh…

 

Loke – Dialog med min älskade del X och det är lite mindre än en timme kvar tills vi är hemma i Örebro. Och antagligen ytterligare en halvtimme-timme innan vi är hemma-hemma.

19:54 Det är läskigt med passerande tåg o_O

 

 2008-11-12 – 16.00 – Onsdag

Idag är det onsdag, en regnig onsdag. Igår var det Öppet Hus på Musikhögskolan och vi teaterpedagogelever höll i en öppen lektion för nyfikna blivande elever. Det kom nada till oss. Men vi hade roligt ändå :) Vi körde en massa teatersportgrejer, jag fick bland annat sjunga opera om den försvunna pingvinen (Pingvinens återkomst - Batmans död, som den även fick heta :P) och begå självmord med en ko för att jag stakade mig när jag skulle hålla föredrag om målade fönsterglas från Uganda. Det var väldigt mycket Uganda igår faktiskt. Allting kom från Uganda eller hade med Uganda att göra :P

    Änyhows. Bilder från gårdagens upptåg finnes på min bilddagbok.

 

 

Fredagens äventyr var ganska mysigt. Jag och Kim åkte till Therese och träffade massa folk och flörtade med Otis (Therese’ katt – kan man verkligen sätta apostrof sådär?) och tog en massa fulbilder (som också finns på bilddagboken) :P. Sen åkte vi in till stan för att någons kompis tyckte att vi skulle till någon krog som låg bakom ett hörn vid Schillerska… Vi hittade i alla fall dit och det var rätt trevligt. Bortsett från att de stängde ett, det vill säga typ en halvtimme efter att vi kom dit. Men jag fick träffat Matti i alla fall :) Det var trevligt. Sen drog vi vidare till Rockbaren, där vi bara stannade i en kvart innan vi var tvungna att gå för att hinna med pendeln. Men jag hade väldigt trevligt.

    Fast sen mådde jag väldigt dåligt, vilket jag löste genom att duscha och tvätta håret som stank rök. Jag gillar rökt mat, men inte rökt hår.

 

På tal om hår funderar jag på att blondera mig. Jag blir lite trött på att det är fullt med rödhåriga människor överallt. Och inga bra röda färger. Dessutom har jag inte varit blond sen julen 03. Naturligt, blåsvart-brunt-nästan blont, blåsvart, svart-rött, svart, blåsvart, svart-rött, rött, rödbrunt, rött, rött, rött… Och nu har det varit rött-rödbrunt i två år. Det börjar bli lite tråkigt.

    Ska jag blondera mig? Ska jag göra side-cuts (rakat på sidorna, nästan som en hockeyfrilla)? Eller vad sjutton ska jag göra med mitt hår? Jag blir snart tokig på att bara ha en lång fläta eller två inbakade, för det är det jag orkar med att ha just nu. Jag vill inte klippa det kort, men jag vill göra något med mitt hår… Lugg? :P (Vi vet ju vad som hände förra gången jag skaffade lugg ^__^;;)

16.20 Potatisplättar, blodpudding, bacon och Wall-E/Kung Fu Panda?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0